İçerik Pazarlaması

PAZARLAMA

İçerik Pazarlaması

Sosyal medya ve dijital medya mecralarının artması ile birlikte uzmanların en fazla önem gösterdiği konulardan birisi de “İçerik Pazarlaması”dır.

Google, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube ve Linkedin gibi mecralarda var olmak isteyen markaların en başta içerik anlamında fark yaratması gerekiyor. Sosyal medya uygulamalarında takip edilecek süreçlerde nasıl bir içerik pazarlama stratejisi izlenmelidir? Adgrey olarak sizler için “İçerik pazarlaması nedir?” sorusunu tecrübelerimize dayanarak cevapladık.

Günümüzde sosyal medyaya ve internet kanallarına verilen önem her sektörde ve her işte gittikçe artmaya başlamıştır. Çevrim içi dünya firmaların hedef kitlelerine ulaşmak için en önemli araçtır. Bu bağlamda üretilen her doğru şey firmaların büyümesine, fark edilebilir olmasına ve imajının olumlu olmasına neden olur. Üretilen bu bilgilerin etkisi arttıkça içerik pazarlamasını da beraberinde getirmiştir. Alanında uzman kişilerin çok fazla önem verdiği konuların başında gelen içerik pazarlaması (Content Marketing) , hedef kitleyi etkilemek için doğru stratejileri uygulamayı amaçlar.

İçerik Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya ya da dijital medya mecralarında belli bir plan dahilinde paylaşılan içerikleri, hedef kitleye en doğru şekilde ulaştırma “İçerik Pazarlaması” olarak adlandırılır.

İçerik pazarlama, hedef kitleyi harekete geçirme, satın alma eğilimde bulunma ve marka sadakati ve doğru anahtar kelime ile doğru stratejiyi oluşturmayı hedefler. İçerik pazarlaması, geleneksel pazarlama yöntemlerinden çok farklıdır. İçerik pazarlamada, talep edilenin kullanıcıya sunulması yerine, kullanıcının bir ürünü talep etmesi sağlanır ve satın alma eğilimde bulunması gözlemlenir. Doğru planlanmış bir içerik pazarlama yöntemi ile hedef kitlenin aklında olmayan ürün ona sunulur ve bu kişinin o ürüne ilgi duyması sağlanır. Böylece içeriğe konu olan ürün, hedef kitlenin gözünde bir ihtiyaç halini almış olur. İçerik pazarlamada marka ya da kurumlar, tüm online uygulamaları kullanarak hedef kitleye ulaşmayı planlar.

Son yıllarda İnternet dünyası büyük bir önem kazandı. Birçok işletme, sanal dünyada yer almak için adeta bir yarış haline girdi. Ancak, internet dünyasında diğer firmalardan sıyrılmak ve önemli bir yer kazanmak için doğru strateji uygulamak gerekir. Doğru hedef kitle ve kitlelerin ihtiyaçlarını karşılamak ile doğru iletişim kurmak içerik pazarlamasının en önemli konuları arasında yer alır.

İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir?

İçerik pazarlaması stratejisinin, firmaların kendilerine sadık müşteriler elde etmesi açısından oldukça önemlidir. Müşteriler, fayda gördüğü ve sorunlarını çözebildiği takdirde firma ile çalışmaya devam eder. Bu durum, gelir artışını ve firmanın bilinirliğini de artırır. Doğru şekilde yapılan içerik pazarlaması, markanın arama motorunda önemli bir yere gelmesini ve tanınmasını sağlar. Bu sayede firma, saygın bir yer kazanmak için en önemli adımlardan bir tanesini atmış olur.

Dijital medya da ya da sosyal medyada hedef kitleye ulaşabilme ve ulaştıktan sonra en doğru şekilde markaya karşı sadakat oluşturma iyi bir içerik pazarlamadan geçer. Bu anlamda içerik pazarlaması aslında bu işin bel kemiği konumundadır. Peki içerik pazarlama neden önemlidir?

Eğer bu sürecin önemini madde madde inceleyecek olursak;

  • Doğru içerikle, doğru hedef kitlelere ulaşılabilir
  • Doğru içerikle hedef kitlenin markaya karşı sadakati oluşur
  • Planlı içerikle müşteride beklenti oluşturulur
  • Markanızın bilinirliği artar
  • Markanız doğru bir şekilde konumlandırılır
  • Doğru içerik pazarlaması ile hedef kitle harekete geçirilebilir

İçerik Pazarlaması Stratejileri Nasıl Yapılır?

İnternette sosyal medya ağlarının getirdiği değişimle birlikle, kullanıcılara yönelik içerikler de doğrudan yaşam pratiği içerisine girdi. Tüketicilerin, alışveriş alışkanlıkları değişirken, farkındalığı da arttı. Günümüzde tüketiciler, bilgilendirici ve değer yaratan içeriklere ilgi gösteriyor. Bunun yanı sıra potansiyel kitlesiyle sürekli iletişim olan markalar, tüketicinin gözünde bir adım daha öne çıkıyor.

İçerik pazarlaması yöntemi tam olarak burada devreye giriyor. Content marketing olarak da karşınıza çıkabilecek olan içerik pazarlaması, bir strateji dahilinde, hedef kitlenin ilgi duyduğu konularda, orijinal, güncel ve efektif içeriklerin üretilmesini içerir. Birçok farklı kanaldan yapılan tanıtımlar ile hedef kitlenin, müşteriye dönüşmesi sağlanır.

AdGrey, içerik pazarlama konusunda genç ve dinamik ekibiyle, değişime ayak uydurmanız yardımcı oluyor. Markanız için bir içerik pazarlaması stratejisi oluşturarak, potansiyel müşteri kitlesini hedef alan, güçlü ve verimli çalışmalar yürütüyor. Siz de markanızı büyütmek için, içerik pazarlama hizmeti alabilir ve markanızı dijital alanda öne çıkaracaklar adımlar atabilirsiniz.

İçerik Pazarlaması Nedir?

Markanızın ürün ve hizmetlerini tanıtmak ve potansiyel hedef kitlesini harekete geçirerek, alışveriş yapmaya teşvik etmek için yapılan bir dizi çalışmaya içerik pazarlaması adı verilir. Bu çalışmalar çoğunluklu hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlemek ve dikkatini çekmek için yapılır. İçerik pazarlaması ya da content marketing nedir sorusunun en kısa cevabı budur. Bu kısa tanıma karşın içerik pazarlaması çok farklı ve uzmanlık gerektiren aşamalara sahiptir.

İçerik pazarlamasındaki tüm aşamaların temel amacı, bir satış yönelimi oluşturmaktır. Buna karşın kullandığınız her kanal satışa teşvik etmek zorunda değildir. Bu süreç, uzun soluklu ve sürekli olması gereken bir çalışma gerektirir. Yoğun rekabet ortamında, markanızın stratejisinin doğru belirlenmesi ve hayata geçirilmesi, pastadan daha büyük bir pay almanızı sağlar.

Neden İçerik Pazarlaması?

İçerik pazarlaması stratejisi oluşturmanız için birçok farklı neden vardır. Bunlardan ilki, web sitenizde organik bir büyüme sağlayarak, kâr oranlarınızı arttırmanızdır. Yakalayacağınız sirkülasyon sayesinde, sektörde öne çıkan markalar arasına girebilir hatta lider konuma yükselebilirsiniz.

İçerik stratejisi oluşturmak için bir diğer neden ise, kullanıcıların ziyaretçi olarak kalmasından çok onları dönüştürerek, potansiyel müşteri haline getirmektir. Bunun yanı sıra gerçek bir marka sadakati sağlayabilirsiniz. İçerik pazarlama yöntemleri ile geniş kitlelere tanıtımlar yaparak, yeni müşteriler de kazanabilirsiniz. 

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

İçerik pazarlaması oldukça uzun ve karmaşık bir süreci içerir. Bu süreç içerisinde onlarca farklı çalışma yapılmak zorundadır.

İçerik pazarlamasında öncelikle hedef kitle belirlenmelidir. Ürün ve hizmetlerinize ilgi duyabilecek olan kitle belirlenerek, bu kitlenin ilgisini çekebilecek içerikler üretilmelidir. Geniş kitleler daima basit ve anlaşılır olan içeriklere ilgi gösterir. Bu nedenle markanızın tanıtımları ve reklamları, kolay anlaşılabilir ve ilgi uyandırıcı olmalıdır.

Bunların yanı sıra rakip analizleri yapılmalı ve özgün içerikler üretilmelidir. İçerik pazarlamasının en önemli aşamalarından biri de sosyal medyanın etkin olarak kullanılmasıdır. Tüm bu süreç tamamlandığında elde edilen veriler analiz edilir ve raporlanır. Çalışmaların verimi istatistiksel olarak kontrol edilebilir haldedir.

Dijital İçerik Pazarlaması Nedir?

Potansiyel hedef kitlenin kolay belirlenebilir olması, alışveriş alışkanlıklarında sanal dünyanın hacmi, kolay raporlama, düşük maliyetler ve yüksek verim nedeniyle markaların en önemsediği çalışmalardan biri dijital içerik pazarlamasıdır. 

Dijital içerik pazarlaması, markanızın web sitesi, sosyal medya ağları, e-mail gibi alanlarda yapılan tanıtım çalışmaların tamamıdır. Dijital dünyada kaliteli ve özgün bir içerik pazarlaması, müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının yönetmedeki en başarılı yöntemlerden biridir. 

İçerik Stratejisi Gerekli midir?

Eğer markanızın içerik pazarlaması konusunda başarılı olmasını istiyorsanız, bir içerik stratejisi oluşturulması gerekir. İçerik stratejisi, özgün içeriklerin üretilmesi ve bu içeriklerin yaygınlaştırılması sürecidir. 

İçerik stratejisi sayesinde, hedef kitleye karşı daha etkili tanıtımlar yapılabilir. Bunun yanı sıra bu tip stratejileri kullanan markalar, sosyal medya kullanımlarda da daha fazla verim alırlar. İçerik stratejisi ile markanızın vizyonunu, hedeflerini, hikâyesini potansiyel müşterilerinize ulaştırabilirsiniz. 

İçerik pazarlaması için SEO stratejisi de içerik pazarlamanın önemli bir başka ayağıdır. SEO stratejisi sayesinde, arama motorlarında üst sıralara çıkarak, organik trafiğinizi arttırabilirsiniz. Ziyaretçi sayısının artması, alışveriş rakamlarına da kısa sürede yansıyacaktır.

Adgrey içerik pazarlama ajansı olarak, markanızın stratejisini, güncel veriler ışığında değerlendirerek oluşturuyor ve hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı oluyoruz. Uzman ve deneyimli ekibimiz; doğru ve kaliteli içerik ve görseller üreterek, dijital dünyada öne çıkmanızı ve sektörde zirveyi hedeflemenizi sağlar.

 

İçerik pazarlaması ile birlikte içerik üretimi için ilk olarak hedef kitlenin çok iyi şekilde tanınması gerekir. Kitlenin tanınması, beklentilerin belirlenmesi ve doğru stratejinin oluşturulması içerik pazarlamasının temelinde yer alır. Sonrasında ise bu bilgiler ışığında önce içeriklerin itina ile hazırlanması gerekir. Müşterilerin yaşam tarzına uygun olacak şekilde gerçekçi ve işe yarar bilgiler kullanılır.

İçerik pazarlamanın önemi ve ne olduğuna dair yukarıda detaylı bir anlatım yaptık. Peki bu süreci sosyal medya uzmanları ve dijital medya uzmanları nasıl yönetir? Gelin birlikte inceleyelim.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Markanın konumu kapsamında pazarlama hedefleri belirlenir ve bu markanın hangi gruplara ya da kişilere hitap ettiği incelenir.

Strateji Oluşturma

Strateji Oluşturma

Hedef kitleniz kimler olduğunu, içeriklerle bu hedef kitleye ne gibi mesajlar vermek stediğinizi belirleyerek en doğru stratejiyi oluşturabilirsiniz.

İçerik Belirlenmesi

İçerik Belirlenmesi

Hedef kitlenizin hitap ettiği içerikler; dolaylı değil net, samimi, çözüm odaklı, harekete geçirici, yenilikçi olmalıdır.

Düzenli Analiz ve Raporlama

Düzenli Analiz ve Raporlama

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra analizler ve raporlamalarla hem geriye dönük hem de ileriye dönük içerik pazarlama stratejileri oluşturabilirsiniz.

Sosyal Medyayı Kullanma

Sosyal Medyayı Kullanma

Markanızı sağlam temeller üzerine konumlandırmak istiyorsanız sosyal medya araçlarını da kullanarak başarı basamaklarını daha rahat çıkabilirsiniz.

Influencer’lardan Yararlanın

Influencer’lardan Yararlanın

İçerik pazarlamasında büyük bir paya sahip olan bu pazarlama yöntemi, geliri en hızlı artıran yenilikçi bir tarz olarak karşımıza çıkmaktadır.

İçerik Pazarlaması Stratejisine Nereden Başlamalı?

İçerik pazarlamasında sorulacak ilk sorulardan biri yeterli anlamda bir içerik sunulup sunulmadığı şeklinde olmalıdır.

Ürün ya da hizmetleri web sitenizde yeterli bir şekilde anlatabildiniz mi? Bunun yanında hedef kitleye ulaşıp, onların zihninde kalıcı olabildiniz mi? Bunlardan sonraki ikinci adım ise sosyal medyadaki varlığınız olacaktır. Markanız sosyal medyada ne derece aktif ve etkin? Eğer sosyal medya mecralarında yoksanız hemen hedef kitlenize ulaşacağınız en uygun mecralardan profil oluşturmanız gerekmektedir. Böylece içerik pazarlamasının ilk adımlarını atmış olacaksınız.

 

Grey Medya olarak birçok firmanın doğru kişilerle iletişim kurması ve etkileşiminin artış göstermesi için çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu doğrultuda; Goldmaster, Tukaş, Slazenger, Procsin, UP! Watch başta olmak üzere birçok marka gereken hizmetleri almak için firmamızı tercih eder. Tecrübeli ve alanında uzman ekibimiz sayesinde markanızı hem sosyal medyada hem de internet aramalarında üst sıralara çıkarabilir, doğru ve kaliteli görsel içerikler ile bilinirliğinizin artmasını sağlayabilirsiniz.