İçerik Pazarlaması

PAZARLAMA
İçerik Pazarlaması

Sosyal medya ve dijital medya mecralarının artması ile birlikte uzmanların en fazla önem gösterdiği konulardan birisi de “İçerik Pazarlaması”dır.

Google, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube ve Linkedin gibi mecralarda var olmak isteyen markaların en başta içerik anlamında fark yaratması gerekiyor. Sosyal medya uygulamalarında takip edilecek süreçlerde nasıl bir içerik pazarlama stratejisi izlenmelidir? Grey Medya olarak sizler için “İçerik pazarlaması nedir?” sorusunu tecrübelerimize dayanarak cevapladık.

İçerik Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya ya da dijital medya mecralarında belli bir plan dahilinde paylaşılan içerikleri, hedef kitleye en doğru şekilde ulaştırma “İçerik Pazarlaması” olarak adlandırılır.

İçerik pazarlama, hedef kitleyi harekete geçirme, satın alma eğilimde bulunma ve marka sadakati oluşturmayı hedefler. İçerik pazarlaması, geleneksel pazarlama yöntemlerinden çok farklıdır. İçerik pazarlamada, talep edilenin kullanıcıya sunulması yerine, kullanıcının bir ürünü talep etmesi sağlanır ve satın alma eğilimde bulunması gözlemlenir. Doğru planlanmış bir içerik pazarlama yöntemi ile hedef kitlenin aklında olmayan ürün ona sunulur ve bu kişinin o ürüne ilgi duyması sağlanır. Böylece içeriğe konu olan ürün, hedef kitlenin gözünde bir ihtiyaç halini almış olur. İçerik pazarlamada marka ya da kurumlar, tüm online uygulamaları kullanarak hedef kitleye ulaşmayı planlar.

İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir?

Dijital medya da ya da sosyal medyada hedef kitleye ulaşabilme ve ulaştıktan sonra en doğru şekilde markaya karşı sadakat oluşturma iyi bir içerik pazarlamadan geçer. Bu anlamda içerik pazarlaması aslında bu işin bel kemiği konumundadır. Peki içerik pazarlama neden önemlidir?

Eğer bu sürecin önemini madde madde inceleyecek olursak;

  • Doğru içerikle, doğru hedef kitlelere ulaşılabilir
  • Doğru içerikle hedef kitlenin markaya karşı sadakati oluşur
  • Planlı içerikle müşteride beklenti oluşturulur
  • Markanızın bilinirliği artar
  • Markanız doğru bir şekilde konumlandırılır
  • Doğru içerik pazarlaması ile hedef kitle harekete geçirilebilir

İçerik Pazarlaması Stratejileri Nasıl Yapılır?

İçerik pazarlamanın önemi ve ne olduğuna dair yukarıda detaylı bir anlatım yaptık. Peki bu süreci sosyal medya uzmanları ve dijital medya uzmanları nasıl yönetir? Gelin birlikte inceleyelim.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Markanın konumu kapsamında pazarlama hedefleri belirlenir ve bu markanın hangi gruplara ya da kişilere hitap ettiği incelenir.

Strateji Oluşturma

Hedef kitleniz kimler olduğunu, içeriklerle bu hedef kitleye ne gibi mesajlar vermek stediğinizi belirleyerek en doğru stratejiyi oluşturabilirsiniz.

İçerik Belirlenmesi

Hedef kitlenizin hitap ettiği içerikler; dolaylı değil net, samimi, çözüm odaklı, harekete geçirici, yenilikçi olmalıdır.

Düzenli Analiz ve Raporlama

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra analizler ve raporlamalarla hem geriye dönük hem de ileriye dönük içerik pazarlama stratejileri oluşturabilirsiniz.

Sosyal Medyayı Kullanma

Markanızı sağlam temeller üzerine konumlandırmak istiyorsanız sosyal medya araçlarını da kullanarak başarı basamaklarını daha rahat çıkabilirsiniz.

Influencer’lardan Yararlanın

İçerik pazarlamasında büyük bir paya sahip olan bu pazarlama yöntemi, geliri en hızlı artıran yenilikçi bir tarz olarak karşımıza çıkmaktadır.

İçerik Pazarlaması Stratejisine Nereden Başlamalı?

İçerik pazarlamasında sorulacak ilk sorulardan biri yeterli anlamda bir içerik sunulup sunulmadığı şeklinde olmalıdır.

Ürün ya da hizmetleri web sitenizde yeterli bir şekilde anlatabildiniz mi? Bunun yanında hedef kitleye ulaşıp, onların zihninde kalıcı olabildiniz mi? Bunlardan sonraki ikinci adım ise sosyal medyadaki varlığınız olacaktır. Markanız sosyal medyada ne derece aktif ve etkin? Eğer sosyal medya mecralarında yoksanız hemen hedef kitlenize ulaşacağınız en uygun mecralardan profil oluşturmanız gerekmektedir. Böylece içerik pazarlamasının ilk adımlarını atmış olacaksınız.

arrow up