Kurumunuzun sunduğu hizmetlerin diğerlerinden ayırt edilebilmesi için kullanılan işaret ya da amblemlere marka denir.
İtibar hem kişiler için hem de markalar için çok önemli bir kavramdır. Özellikle marka sadakati ve müşteri tarafından tercih edilme sebebi olarak büyük bir etkiye sahiptir. Günümüzde adeta rekabet çekişmeleri yaşanırken, yapılan küçük bir hata bile uzun yıllardır başarılı bir itibar yönetimi ile kazanılmış, güvenli marka algısını yerle bir edebilir. Kriz süreçlerini iyi yönetebilmek ve marka itibarını koruma süreçlerinde bu işin uzmanlarından danışmanlık hizmeti almak gerekebilir. Grey Medya sektörün dalgalı denizinde sizi; en doğru stratejilerle, en doğru kıyıya çıkarabilir.
Markanıza karşı duyulan güven, olumlu ve olumsuz düşünce ile markanıza karşı oluşan sadakat kurumsal itibar yönetimi anlamına gelir.
Markanızın adı geçtiğinde akıllarda olumlu düşüncelerin geçmesini istiyorsanız, itibar yönetim sürecinin sağlam temeller üzerine oturtulması ve bu alanın uzmanlarından destek alınması gerekir. İtibar yönetimi bir süreç olup, tek seferlik hamlelerle halledilecek bir konu değildir. Kurumlar kriz dönemlerine karşın bu dönemlerde değil, her duruma hazırlıklı olmak için yapılmalıdır.
İtibar yönetiminde en başta, hangi kurum ya da kişi için çalışma başlatılacaksa tamamıyla incelenmelidir. Günümüzde bunun ilk etabını online ortamlar ve sosyal medyadır. Günümüzde tüm olumlu ve olumsuz süreçler dijital ve sosyal medya mecralarından sürdürülmektedir. Dijital mecralar markalar için hem avantaj hem de dezavantajdır. Burada oluşturulacak süreçlerin kesin bir çözüm olmayacağı gibi beklenenin de üstünde memnuniyetler yaratabilir. Sürecin yönetilmesinde bazı önemli hususlar vardır. Bunlar;
Çağımızda hem sosyal medya hem de diğer dijital mecralar, hemen hemen herkesin denetimsiz bir şekilde kullanabildiği bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu kapsamda bu platformlar, marka ya da kişiler için hem tehdit hem de fırsat olabilmektedir. Kişiler; bir marka, hizmet ya da kişiler hakkındaki düşüncelerini istedikleri gibi dile getirirken; olumsuz ve kötü niyetli bir karalama kampanyasına da başvurabilmektedir. Bu da markaların itibarını olumsuz yönde etkilemektedir. Online ortamlarda markanız hakkında yapılan olumlu bir yorumu itibar yönetimi kampanyalarınızda kullanabilirsiniz ve bu sürece katkı sağlayabilirsiniz.
Dijital ortamlarda yapılacak en büyük hata, tepkisiz kalma ve görmezden gelmedir. Bu süreçte Grey Medya ekibinden destek alabilir, online itibar yönetimini güvenli bir ekibe teslim etmiş olursunuz. Peki bu süreçte hangi yöntemlerden yararlanmak gerekir? İşte madde madde online itibar yönetimi süreçleri;