Online & Dijital Pazarlama

Online & Dijital Pazarlama

Online & Dijital Pazarlama

Online pazarlama, markalar için önemli bir zorunluluk olup, hayatın önemli bir kısmında yer alırken işletmelerin de ana ihtiyaçları arasında yer alır. Online pazarlamanın farklı teknikleri vardır. Ancak, temel amaç hedef kitleyi yakalayabilmektir. Potansiyel müşterileri yakalayabilmek için yapılan tüm bu çalışmalar da firmaların büyümesine ve gelişmesine katkı sağlar.

Dijital Pazarlama Nedir?

Günümüzde internet kullanımı oldukça yaygındır ve gittikçe de vazgeçilmez bir noktaya gelmiştir. Büyük küçük herkes, interneti farklı amaçlar doğrultusunda kullanılır. Günlük hayatın vazgeçilmezi olan internet kullanımı, dijital pazarlamayı da beraberinde getirir. Dijital pazarlama, internet aracılığı ile müşterileri yakalamayı hedefler. Bu doğrultuda birçok internet kanalı aktif olarak kullanılır. Markalar, dijital pazarlama yoluyla internet kullanıcılarını yakalamak için çalışmalarda bulunur. Çevrim içi aktif olan hedef kitlenize kendinizi tanıtmak, onların sizi fark etmesini sağlamak için dijital pazarlama kullanılması gerekli bir yöntem olur. Ayrıca hem ekonomik hem de başarılı bir pazarlama yöntemi olması da dijital pazarlamanın önem kazanmasını ve bu kadar çok tercih edilmesini sağlayan bir unsur olur.

Dijital Pazarlama

Web Sitesi İçerik Pazarlaması

Web Sitesi İçerik Pazarlaması

İnternet dünyasında her gün farklı konularda içerikler üretilir. Sürekli yenileri eklenen içerikler, aynı hızda tükenir. İçerik pazarlaması ise birçok reklam yöntemine kıyasla daha ilgi çekici bir yöntemdir. Kullanıcıların reklamlarla karşılaşması yerine kaliteli ve ilgi çekici içeriklerle karşılaşmasını sağlayan teknik, markanın güvenilirliğini de artırır. Dijital pazarlamanın önemli yapı taşlarından olan web sitesi içerik pazarlaması, e-ticaret siteleri için de satışı hızlandırmak açısından gereklidir.

Arama Motoru Reklamları

Arama Motoru Reklamları

“Dijital Pazarlama” denildiğinde akla ilk olarak arama motoru reklamları gelir. Arama motorunda yapılan araştırmalarda ise karşınıza çok çeşitli reklamlar çıkacaktır. Bu reklamlar hedef kitleye ulaşabilmek açısından son derece etkili tekniklerdir. Bu etkili tekniği doğru kullanabilmek açısından çeşitli anahtar kelimeler kullanılır. Anahtar kelimeler Google sonuçlarında hedef kitleye uyum sağlamak açısından önemlidir. Reklamlar; görüntülü, video ya da alışveriş tanıtımları şeklinde olabilir. Görüntülü ve video reklamlar kullanıcıların ilgisini çeken sonuçlar doğrultusunda oluşturulur. Alışveriş reklamları ise e-ticaret sitelerinin vazgeçilmezleri arasında yer alır. E-ticaret sitelerinin kullanıcıların ilgileri ve ihtiyaçları doğrultusunda tanıtımlarının yapılması ve ürünlerinin satılması için alışveriş reklamlarının kullanılması son derece gereklidir.

Mail Pazarlama

Mail Pazarlama

Hem iş hayatında hem de kişisel ilişkilerde e-posta kullanımı çok fazladır. Aktif bir şekilde kullanılan e-postalar, hedef kitleyle iletişime geçmek için önemli araçlardan birisidir. Bu açıdan da mail pazarlama etkili sonuçlar verir. Fakat mail pazarlama tekniğinin uygulanmasında da dikkatli olmak gerekir. Birçok insan spam kutusuna düşen ya da link dolu mailler karşısında rahatsızlık duyar. Binlerce mail hiç okunmadan çöp kutusuna gider. Bu nedenle doğru kişileri hedef alarak ilgi çekici ve faydalı mailler gönderilmesi gerekir. Ayrıca, maillerin doğru zamanlarda gönderilmesi de önemli noktalar arasında yer alır. 

PPC

PPC

PPC, işletmelerin doğru kişilere ulaşabilmesi için önemli yöntemlerden bir tanesidir. Açılımı ”Pay Per Click” olan PPC, hızlı aksiyon almak isteyen işletmeler için vazgeçilmez bir yöntemdir. PPC yönteminden özellikle dijital dünyaya yeni atılan ve hızlı reaksiyon elde etmek isteyen kişilerin faydalanması önerilir. Çünkü PPC reklamları sayesinde web sitenizin üst sıralara çıkmasını sağlayabilirsiniz. PPC tıklama başına maliyeti temsil eder. Her tık başına yayıncılar ödeme alır. PPC reklamları diğer birçok yönteme kıyasla daha avantajlıdır. Özellikle; reklamların ayarlanabilmesi, düşük bütçe ile kullanılabilmesi, kontrol ve düzenlemelerin anlık olarak ayarlanabilmesi PPC’nin en avantajlı yönleri arasında yer alır. PPC sadece internet dünyasında değil; Instagram, Facebook ve Linkedin gibi sosyal medya kanallarında da kullanılır.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya günümüzde hayatın en önemli parçası haline gelmiştir. Sosyal medyayı kullanmayan kişileri sayısı ise yok denecek kadar azdır. Hal böyle olunca sosyal medya kanalları hedef kitleyi harekete geçirmek açısından önemli bir yol haline gelmiştir. Günün önemli bir kısmını sosyal medyada geçiren kişiler için markanızı ve ürünlerinizi tanıtan reklamlar verebilirsiniz. Bunun doğru ve etkili şekilde yapılması için markanıza uygun platformu belirlemeniz ve hedef kitlenize uygun reklamlar vermeniz gerekir. Bu sayede geniş kitlelere ulaşarak tanıtım yapabilir, etkileşimin artmasını sağlayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu

Arama Motoru Optimizasyonu

İnternet dünyasına ilgi duyan ve dijital çalışmalarda bulunan kişiler için arama motoru optimizasyonunu doğru kullanabilmek oldukça önemlidir. SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu hem site içi hem de site dışı yapılan tüm çalışmaları kapsar. SEO, web sitelerinin üst sıralara çıkabilmesi açısından önemlidir. SEO uygulanan bir web sitesi daha iyi performans göstererek az zamanda olumlu geri dönüşler alır. Daha fazla ziyaretçiye ulaşabilmeyi sağlayan teknik, alanında uzman kişiler tarafından uygulanır. SEO’nun temelinde anahtar kelime kullanımı ve doğru şekilde dağılımı yer alır. Sitede kullanılan anahtar kelimeler, kullanıcıların araştırma yaparken doğu sonuçlara ulaşabilmesini sağlar. Fakat SEO’nun doğru şekilde uygulanması önemlidir. Çünkü yanlış uygulanan SEO teknikleri web sitesinin trafiğinin düşmesine yol açar.

Online Pazarlama & Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama

Google Adwords Reklamları

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Web Sitesi İçerik Pazarlaması

Remarketing (Yeniden hedefleme)

Mobil Pazarlama

Sosyal Medya Pazarlaması

Mail Pazarlama

Influencer Marketing

Affiliate Marketing

B2B Pazarlama

arrow up