Dijital Reklam Yönetimi

REKLAM
Dijital Reklam Yönetimi

Her alanda olduğu gibi reklam yöntemleri de artık dijital mecralara kaymaya başladı.

Google, Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn gibi dijital medya mecralar artık hem kişisel olarak hem de kurumsal olarak sizleri istediğiniz kitleye ulaşma imkanı sağlamaktadır. Markalar, bu sosyal medya mecraları sayesinde artık hedef kitleleri ile daha yakından temas halinde olabiliyor. Bu sayede hedef kitlesini daha yakından tanıma imkanı bulan markalar, doğru zamanda doğru reklam kampanyaları kurgulayabilmektedir.

Özellikle son zamanlarda basılı ya da görsel medyadan reklam verenler dijital mecralara oranla erişimin daha düşük olduğunu gözlemlemektedir. Fakat yeni medya yöntemlerini kullanarak hedef kitle ile iletişime geçebilir ve bu anlamda kurgulanan reklam kampanyalarından daha sağlıklı dönüşümler alabilirsiniz.

Dijital Reklam Yönetimi Nedir?

Reklam ve pazarlama alanında son zamanlarda popüler olan dijital reklam yönetimi, online medya araçlarını kullanarak, hedef kitleye ulaşma çabası demektir. Dijital reklamlar ile kurum ya da kişilere daha kaliteli, farklı ve hızlı hizmet seçenekleri sunulmaktadır.

Dijital Reklam Türleri Nelerdir?

Markalar, dijital ile görsel ya da basılı medya arasındaki rekabeti görmezden gelemeyerek, günümüzde yükseliş trendinde olan dijital reklamlara ağırlık vermeye başladı. Markalar; bilinirlik, tutunabilme ve daha fazla popüler olma adına dijital mecraların kendilerine sunduğu reklam modellerinden yararlanma durumundadır. Bu anlamda pazarlama stratejilerine en uygun formatı seçip, seçimlerini bu yönde yapıyorlar.

Peki markaların en fazla eğilim gösterdiği reklam türleri hangileridir? Gelin hep birlikte bu reklam türlerini inceleyelim.

Doğal Reklamlar

Son yılların en fazla kullandığı format olan “native advertising”, Türkçe’ye doğal reklam olarak geçmiştir. Markaların, reklam engellemelerine karşı kullandığı en iyi seçenek olarak öne çıkıyor. Bu formatın diğer reklamlardan farkı, reklamın yer aldığı mecranın içerik akışına uyumlu halde olmasıdır.

Mobil Reklamlar

Hedef kitleniz kimler olduğunu, içeriklerle bu hedef kitleye ne gibi mesajlar vermek stediğinizi belirleyerek en doğru stratejiyi oluşturabilirsiniz.

Video Reklamlar

Hedef kitlenizin hitap ettiği içerikler; dolaylı değil net, samimi, çözüm odaklı, harekete geçirici, yenilikçi olmalıdır.

Arama Motoru Reklamları

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra analizler ve raporlamalarla hem geriye dönük hem de ileriye dönük içerik pazarlama stratejileri oluşturabilirsiniz.

Pop-Up Reklamlar

Markanızı sağlam temeller üzerine konumlandırmak istiyorsanız sosyal medya araçlarını da kullanarak başarı basamaklarını daha rahat çıkabilirsiniz.

E-Posta Reklamları

İçerik pazarlamasında büyük bir paya sahip olan bu pazarlama yöntemi, geliri en hızlı artıran yenilikçi bir tarz olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sosyal Medya Reklamcılığı

Dijital reklamcılık türlerinden biri de sosyal medya reklamlarıdır. Özellikle son yıllarda internet kullanıcılarının vazgeçilmesi haline gelen sosyal medya, reklam verenlerin gözdesi durumdadır. Burada kişiler, kendilerine dair birçok bilgiyi paylaşmakta bu da reklam hedeflemesi yaparken en doğru kişilere ulaşılmasını sağlamaktadır. Sosyal medya reklamları ile bir reklam, belli bir yaş aralığına, belli bir yerde yaşayan kişilere, belli bir demografik özelliklere sahip olanlara ve ilgi alanları değişiklik gösterenlere ulaşılabilir.

Sosyal Medya Reklam Yönetimi

Sosyal medya reklam yönetimi, verilmek istenen reklamın hangi platform aracılığı ile hedef kitleye ulaşılacağıyla ilgilidir. Başka bir ifadeyle reklam verirken sektörünüze ve hedef kitlenize uygun sosyal medya uygulaması aracılığı ile kampanya kurgulamaktır. Bu tür reklam verirken; sosyal medya etkileşimini artırmak, web sitesi ya da blog sayfanıza ziyareti artırmak ve markanızın bilinirliğini artırmaya önem gösterilmelidir. Facebook, Twitter, Youtube ve LinkedIn gibi mecralar sosyal medya reklam yönetimi başlığı altında toplanabilir.

Sosyal medya reklam çeşitleri yukarıda belirttiğimiz gibi Facebook, Youtube ve Twitter aracılığı ile verilen reklamladır. Peki bu uygulamaların nasıl bir reklam yapısı vardır? Şimdi sosyal medya reklam türlerini hep birlikte inceleyelim.

Facebook Reklam Yönetimi

Facebook aracılığı ile kurgulanan ve verilmesi planlanan reklam, paylaşımlar ya da Facebook Business Manager üzerinden gerçekleştirilir. Reklam yöneticisi içerisinde;

  • Tanınmışlık,
  • Merak,
  • Dönüşüm,

gibi üç başlık bulunur.

Twitter Reklam Yönetimi

Twitter, reklam modelleri ile hedef kitlenize rahatça ulaşabilmenizi sağlar. Twitter reklamlarında beş ana kategori bulunmaktadır. Bunlar;

  • Promoted Tweet
  • Promoted Account
  • Promoted Trend
  • Video Reklam
  • Web Site Cards

Youtube Reklam Yönetimi

Dünyada en fazla videonun izlendiği ve arama motoru olarak en fazla tercih edilen platform Youtube’dan da diğer sosyal medya mecraları gibi reklam verilebilmektedir. Buradan verilen reklamlar genelde bir kanalı ya da bir web sitesini tanıtmak için verilir.

Google Ads (Adwords) Reklam Yönetimi

Google reklam yönetimi yani AdWords ile sitenizi hedef kitlenize rahatlıkla ulaştırabilirsiniz. Bu anlamda ilk önce belirlenmes gereken, hangi modelin hedef kitlenize uygun olduğunu belirlemek. Burada GreyMedya size en doğru danışmanlığı yapmakta ve hedef kitlenize rahatlıkla ulaşabilmenizi sağlamaktadır.

Google Ads (Adwords) Reklam Türleri Nelerdir?

Arama Yönelik Reklam Ağı

Google’da arama yapıldığında sitenizin arama kısmında yer almasıdır.

Görüntülenme Reklam Ağı

Google reklam kodlarını alan sitelerde verdiğiniz reklamın görüntülenmesidir.

Youtube Reklamları

Bu reklam modeliniz yukarıda detaylı bir şekilde anlatmıştık.

Mobil Reklamlar

Reklamınızın kullanım olarak sabit cihazların önüne geçen mobil cihazlarda görüntülenmesidir. Bu reklam modeli ile müşterileriniz hareket halinde olsa bile onlara görünebilirsiniz.

arrow up