SEO

SEO OPTİMİZASYON

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Her geçen gün gelişen ve büyüyen dijital dünya, pek çok farklı alışkanlığı da beraberinde getirir. Günümüzde hemen hemen bütün işlemler internet üzerinden yapılırken, alışveriş yönelimi de online sisteme doğru gidiyor.

Sektörde yerini korumak ve kalıcılığını devam ettirmek isteyen firmalar, çok çeşitli çalışmalarla dijital dünyanın gerektirdiği işleyişi gerçekleştirir. Bulunduğumuz dijital çağda istenen başarılı sonuçların elde edilebilmesi için rakiplerin bir adım ötesine ilerlemek gerekir. Bu da ancak SEO ile mümkündür. Bu noktada ister istemez akıllara SEO nedir nasıl yapılır gibi sorular gelir.

SEO (Search Engine Optimization) türkçe arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir.

Yani Google’a herhangi bir ücret ödemeden, organik olarak arama motoru sonuçlarında web sitelerinin değerini artırarak daha üst sıralara çıkmasına verilen genel isimdir.

Bunu sağlayabilmek için arama motorlarının kriterlerine göre web sitelerini optimize etmemiz gerekmektedir. SEO optimizasyonu süreçlerinde detaylı SEO analizi ve planlı SEO çalışmaları yapılır.

 

SEO Nedir?

SEO’yu daha iyi tanımlamak gerekirse arama motorları için yapılan tüm iyileştirme kriterlerinde yapılan çalışmalar diyebiliriz.

SEO, internet üzerinde kullanıcıların bilgi ve ürün aramak için yaptıkları organik aramalara bağlı olarak, alakalı doğru ve anlaşılabilir sonuçları göstermeyi hedefler. Zaman içerisinde arama motorları tarafından otoriter kazanan sitelerin bir çoğu ilk sayfada ziyaret edildikçe sektör içerisinde de yer edinerek önem kazanmaya başlar.

Arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilen SEO, firmaların çok daha kısa sürede hedef kitleye ulaşmasını sağlar. Oldukça rekabetçi bir ortam olarak bilinen dijital dünyada istenen verimin sağlanması için dijital bir savaşın verilmesi gerekir. Bu savaş da ancak SEO çalışması ile mümkündür.

Arama motoru üzerinden araştırma yapan internet kullanıcılarının öncelikle firmaların web sitesine ulaşması için arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almak gerekir. Bu da düzenli ve sürekli olarak yapılan SEO optimizasyon faaliyetleri sayesinde gerçekleşir. Siz de dijital ortamda rakiplerinin bir adım ilerisinde olmak istiyorsanız, arama sonuçlarında ön sıralarda yer almanızı sağlayacak ve ulaşılabilir olmanıza yardımcı olacak profesyonel SEO hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu süreçte arkanızda yer alarak size destek olacak ekibin alanında uzman ve deneyimli olması gerekir.

SEO Önemli midir?

İnternet kullanıcılarının arama motorlarında bilgi, ürün veya şirketinizi arattığında üst sırada olmak, rekabetli bir sektörün içerisinde ve rakiplerinizden bir adım önde olmak istiyorsanız SEO çok önemlidir.

SEO çalışmalarının profesyonel şekilde yapılması için üç temel unsura dikkat edilmesi gerekir. Bunlar;

  • Analiz,
  • Planlama,
  • Hizmet.

SEO konusunda bir çok markaya etkili çözümler sunan Adgrey, web sitelerinin arama sonuçlarında ön sıralarda yer alması ve internet kullanıcıları tarafından site sayfalarının ziyaret edilmesini sağlar.

SEO Hizmeti

SEO Kriterleri

Bir web sitesinin değerini artırmak için çok çeşitli çalışmaların gerçekleştirilmesi gerekir. SEO danışmanlığı hizmeti alınarak istenen başarılı sonuçlar kolaylıkla elde edilebilir. Siz de kurumsal bazda SEO hizmeti alarak dijital pazarlama konusunda istediğiniz verimliliğe kavuşabilirsiniz. Bu noktada yapılabilecek çalışmalar ise şu şekilde sıralanabilir:

Teknik SEO

Teknik SEO çalışması web sitesinin arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarmak amacı ile başlar ve sitenin eksikliklerine göre bir yol haritası oluşturuluyor.

Yol haritasından sonra ki aşamada yapılan teknik işlemler aslında web sitesi için yapıalacak diğer SEO çalışmalarına zemin hazırlamaktadır. Teknik SEO süresince bir yandanda anahtar kelimeler & long tail anahtar kelimelerin analizleri yapılıyor.

Site İçi Gezinme

Web sitenizi ziyaret eden internet kullanıcılarının hemen çıkmaması ve diğer sayfaları da gezinmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerekir. Bunun için özel olarak tasarlanan araçlar mevcuttur. Kullanıcıların hangi sayfalarda vakit harcadığı, hangi aşamada siteden ayrıldığı, nerelere tıkladığı gibi konulara dikkat edilerek kullanıcı deneyimi iyi bir şekilde anlaşılır. Bu sayede web sitesinde yapılması gereken iyileştirme çalışmalarına ağırlık verilerek eksik noktalar tamamlanır.

İçerik SEO

Arama motorları kriterlerine göre içeriklerin kalitesi de büyük önem taşır. Bu nedenle sayfanızda yayınladığınız içerikler kapsamlı ve doğru olmalıdır. Ayrıca özgün, orijinal ve kaynak gösterilmiş olmasına özen gösterilmelidir. İçeriklerin oluşturulma sürecinde anahtar kelime kullanımına da dikkat edilmeli ve içerikler kullanıcıların tüm sorularına cevap verir nitelikte olmalıdır.

Backlink

Backlink diğer web sitelerinin sizin sitenizi tavsiye etmesi anlamına gelir. Dilimize geri bağlantı şeklinde çevrilen backlink, web sitesi ziyaretçi sayısı arttırma konusunda oldukça etkilidir. En önemli SEO çalışmaları arasında yer alan bu tarz geri bağlantılar, internet kullanıcılarının sizin web sitenize sempati kazanmasını sağlar. Dijital alanda itibarı yüksek olan web siteleri tarafından tavsiye edilen sayfanız, kısa sürede çok daha fazla kullanıcı tarafından ziyaret edilir.

Seo’da Neler Yapıyoruz?

SEO analiz sürecine başlamadan önce, marka ve markalarımızın istediği öncelik veya ihtiyaçlar farklılık göstermekte. Bizlerde marka tarafından alınan bilgiler ve almak istediğimiz cevaplar doğrultusunda SEO analiz sürecini projelendirmeye hazırlanıyoruz.

Kurumsal SEO danışmanlığı hizmeti verdiğimiz tüm markalardan SEO ekibimiz süreci beraber yönetmektedir.

Adgrey ve ekibi SEO’nun baştan sona takım işi gerektirdiğinin farkında.

Web sitenizin internet kullanıcıları için erişilebilir olmasını sağlamak amacıyla SEO arama motoru optimizasyonu konusunda profesyonel destek sunuyoruz.

SEO çalışmaları ile kullanıcılar istedikleri bir ürün ya da hizmetle ilgili arama yaparken sonuçlarda ilk sıralarda yer alan web sitenize denk gelir. Bu da web sitenizin daha fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapmasına ve daha yüksek kazancın elde edilmesine yardımcı olur. Profesyonel anlamda SEO danışmanlığı aldığınızda hedef kitlenin kullanıcı deneyimi ön planda tutulur ve çalışmalar bu alanda elde edilen veriler kapsamında gerçekleştirilir.

Arama motorlarının kendine özgü kriterleri mevcuttur ve bunlara uygun şekilde web sitesinin düzenlenmesi gerekir. Bu kriterler belirli aralıklarla değişir ve güncellenir. Bu nedenle profesyonel SEO çalışmalarının süreklilik arz etmesi gerekir.

 

Tüketici akışkanlıklarının dijital mecralara kaymasıyla birlikte, Google en gözde alışveriş mekanı haline gelmiştir. Markanızı büyütmek, potansiyel müşterilerinize ulaşmak ve ürünlerinizi tanıtmak için Google’da yer almanız gerekir. 

Türkiye’de en yaygın olarak kullanılan arama motoru olan Google’da yer almanız markanız açısından olmazsa olmazdır. Fakat burada yer almanın yanı sıra ilk sayfaya hatta ilk sıraya yerleşmeniz gerekir. Bir ürün ya da hizmeti arayan kullanıcılar genellikle ikinci sayfaya dahi geçmiyor. Google’da ilk sıralara ve ilk sayfaya yerleşmenin yolu ise SEO çalışması yapmaktan geçer. Bu çalışmaları ve optimizasyonu yaparak, marka değerinizi kısa vadede zirveye çıkarmanız mümkün!

 

Seo Nedir?

SEO açılımı, İngilizce ‘Search Engine Optimization’ anlamına gelir. Bu kavram Türkçeye ‘arama motoru optimizasyonu’ olarak geçmiştir. SEO çalışmalarının amacı, bir markanın organik arama sonuçlarında görünürlüğünü arttırmaktır.

SEO ne demek sorusunun cevabı kısaca; markanızın web sitesini, Google aramalarında üst sıralara çıkarmayı hedefleyen çalışmalardır olarak verilebilir. Markanızın, üst sıralarda yer alması daha fazla ziyaretçi ve daha fazla potansiyel müşteri anlamına gelir.

SEO, bir kullanıcı ürün ya da hizmet aradığında, web sitenizi bulmasını sağlamaktır. Google SEO çalışmaları sayesinde markanızın bilinirliği ve bulunurluğu artar.

SEO Sıralaması Nedir?

SEO sıralama, arama motorlarında web sitesinin yükseldiği sırayı ifade eder. Bu kavram bir kullanıcı arama motorunda sizin ürün veya hizmetinizi arattığında, Google sonuçlarında markanızın kaçıncı sırada çıktığıdır. 

Google’da kaçıncı sırada çıktığınız, web sitenizin trafiği açısından oldukça önemlidir. 

SEO’da Görünürlük Nedir?

SEO çalışmaları açısından bir diğer önemli kavram ise görünürlüktür. Bu bir web sitesinin, anahtar kelime arasında sahip olduğu sıralama sayesinde aldığı trafiğin oranıdır. 

Google’da herhangi bir anahtar kelimede 5. sırada olmanız nedeniyle, toplam hacimden yüzde 12 pay alıyorsanız; web sitenizin bu kelimede görünürlüğü yüzde 12 olacaktır. Bu kavram belirli bir alanın, arama motoru sonuçlarında ne kadar öne çıktığını ifade eder.

Yüksek görünürlük kazanmanız, arama motorlarında adınızı daha belirgin hale getirecektir. 

SEO Nasıl Yapılır?

SEO çalışması nasıl yapılır sorusunun tek bir cevabı yoktur. Birçok farklı SEO ajansı kendi parametrelerini kullanarak, değişik çalışmalar gerçekleştirebilir. Buna karşın birçok ortak çalışmadan da bahsedilebilir.

SEO çalışmasında, öncelikle analizler yapılır. Bu hem sizin web siteniz hem de rakiplerle alakalı çalışmaları içerir. İhtiyaçlar belirlendikten sonra ise içerik üretimi süreci başlar. SEO optimizasyonu birçok farklı tekniği ve çalışmayı içerebilir. SEO tools ya da SEO araçları olarak ifade edilebilecek olan eklentiler bu çalışmalarda kullanıcılar açısından büyük avantajlar ve kolaylıklar sunar. 

Özellikle e-ticaret SEO çalışmalarının bir zorunluluk olduğu alandır. Eğer markanızla e-ticaret işlemleri gerçekleştiriyorsanız, kapsamlı bir SEO teknikleri uygulamasına ihtiyacınız vardır.

Arama motorları, sıralama belirlerken içerikleri, içeriklerin alaka düzeylerini ve anahtar kelimeleri kullanır. Google algoritmasına uygun içerikler, üst sıralarda çıkacaktır. SEO uyumlu içerikler üretmeniz, kullanıcıların sizi bulmasını sağlayacaktır. Bu içerikleri üretmek için ise, web sitenizle ilgili bir SEO analizi yapılması ve sürecin SEO uzmanı kişilerce yönetilmesi gerekir.

Profesyonel SEO Danışmanlığı Hizmeti ile Markanızı Zirveye Taşıyın

Pek çok marka, organik trafiğini ve satış rakamlarını arttırma konusunda SEO çalışmalarına başvurur. Arama motoru optimizasyonu nedir ya da SEO nedir nasıl yapılır sorusuna cevap bulan markalar genellikle bir SEO ajansı ile çalışma ihtiyacı duyarlar. 

SEO çalışmaları, oldukça karmaşık ve detaylı süreçleri ifade eder. Bir markanın bu alanda departman kurmuş olsa dahi, bu çalışmaların altından tek başına kalkması mümkün değildir. Bu sebeple site içi ve site dışı SEO eğitimi almış profesyonel bir kadro ile çalışmak son derece önemlidir. 

SEO danışmanlığı hizmetinde, birçok farklı alanda uzman kişiler çalışma yürüterek, SEO raporu hazırlar. Bunun ardından SEO uyumlu içerik üretme süreci başlar. Tüm bu süreçler deneyim ve birçok farklı aracın kullanılması gerektiren çalışmaları içerir. Bu alanda pek çok SEO ajansı İstanbulda konumlanmıştır. Buna karşın, bu dijital çalışmaların tamamını istediğiniz şehirden yürütebilirsiniz.

Markanızın Google sıralamasında üst seviyelere çıkması ve görünürlüğünün artması, satış rakamlarınıza yansır ve markanızı sektörün öncüleri arasına yerleşmesini sağlar. Siz de markanızın Google aramalarında üst sıralarda görünmesi için profesyonel SEO ajansı AdGrey ile iletişime geçebilirsiniz. AdGrey olarak, SEO alanında detaylı bir analiz yaparak, ihtiyaçlarınızı belirleyor; raporlamalarla bu süreci tüm ayrıntılarıyla birlikte özenle yürütüyoruz. 

SEO Analiz Raporu

Seo Kutuları 705312802 Pazar Araştırması
Seo Kutuları 1063424637 Temel SEO Analizi
Seo Kutuları 1454031321 Ölçümleme SEO Analizi
Seo Kutuları 713666943 Maliyet & Tekliflendirme

Detaylı SEO Analiz Süreci

Seo Kutuları 483157869 Rakip Analizi
Seo Kutuları 759502546 Kullanıcı Deneyimi
Seo Kutuları 796758145 Teknik SEO Çalışması
Seo Kutuları 234649914 İçerik Analizi & Strateji Planı
Seo Kutuları 1815748127 Raporlama
KULLANICI DENEYİMİ

UX (Kullanıcı Deneyimi)

‘Kullanıcı Deneyimi’ne gerekli önemin verilmemesi site sahipleri veya SEO uzmanı meslektaşlarımızın yaptığı en önemli hatalardan biridir. Sadece SEO alanına yönelmek doğru bir strateji olmadığı gibi Google’ın da dikkat ettiği en önemli hususlardan biri de ‘Kullanıcı Deneyimi’dir.

UX Kullanıcı Deneyimi Nedir?

Kullanıcı Deneyimi (UX) İngilizce; User Experience, Türkçe karşılığı ise “Kullanıcı Deneyimi” anlamına gelmektedir. Tasarım, kullanılabilirlik, işlevsellik dahil olmak üzere, ürünü satın alma ve bütünlüğünü katarak, kullanıcıları iyi analiz etme ve ihtiyaçlarını iyi anlamak için anlamlı ve alakalı deneyimler sunma sürecine denir.

UX Kullanıcı Deneyimi: Seo Başarısı

SEO ve Kullanıcı Deneyimi UX’in başarısı şu şekilde düşünebilirsiniz: SEO arama motorlarını hedefler, UX web sitenizin ziyaretçilerini hedefler. Her ikisinin amacı kullanıcılara en iyi deneyimi sunmak olduğu için bu bakımdan ortak bir amaca hizmet etmektedir. SEO süreci olan UX yani “Kullanıcı Deneyimi” Adgrey’nın da önem verdiği bir yapı taşıdır. Siz de firmanızı, markanızı ve isminizi arama motorlarında üste çıkarmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adgrey => SEO + UX = <3